Endringer i ePROM v13.3

Endringer i ePROM v13.3

23.09.2025

Generelt

  • ePROM v13.3 tar i bruk persontjenesten, dette pga at P-REG avvikles 31. desember 2025.
    Avtale må opprettes, signeres, delegeres og organisasjonsnummer må legges inn i HelseId multi-tenant klient for å få tilgang til Persontjenesten.
    Deretter må organisasjonsnummer legges inn på bestillersystemet i ePROM, da vil dette organisasjonsnummer brukes for dette bestillersystemet når det gjøres oppslag i persontjenesten.
    Bestillersystem i ePROM admin

Diverse

  • Forbedret/utvidet logging.
  • Endret slik at det ikke er er et krav å gjøre oppslag i persontjenesten/P-REG for utsending til Helsenorge og Digipost.
  • Helsenorge FinnFormidlingskanal API unntak feilkoder konfigurerbart i Octopus.
  • Forbedringer i administrator modul.
    • Statistikksiden.
    • Testbestillinger.
    • Statuspanel.
    • Brukeradministrasjon.
    • Digipost virksomhet.

Tilbake